Co zrobić, kiedy Face ID nie działa?
Czasem usterka nie ma charakteru mechanicznego i wynika głównie z nieprawidłowości w funkcjonowaniu oprogramowania systemowego. W związku z tym na początek upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji systemu iOS. Uruchom aktualizacje, jeżeli jakieś będą dostępne.
Poza tym zajrzyj do sekcji „Face ID i kod” w ustawieniach smartfona. Tam profilaktycznie warto przebrnąć ponownie przez konfigurację systemu. Dodatkowo sprawdź też czy aktywowane zostało połączenie Face ID z usługami, które próbujesz uruchomić. Znajdziesz tam przełączniki odpowiedzialne za odblokowanie telefonu, korzystanie z Apple Pay, iTunes, uzupełniania haseł itp. Po przeprowadzeniu wszystkich zmian, uruchom ponownie urządzenie.
Na koniec warto jeszcze sprawdzić czy Twoja twarz jest dobrze widoczna przez komponenty odpowiedzialne za działanie Face ID. Za poprawne działanie systemu odpowiada aparat True Depth umieszczony w „notchu”, czyli charakterystycznym wycięciu na górze ekranu. Upewnij się, że nic nie zasłania obiektywu.
Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.